Avslutning!

Vips så var vårterminen slut! Men hur fort har det inte gått och så mycket vi har hunnit med.

Sedan aprilmötet har vi redan haft redovisning av Viskadalstävlingen, några åkte på utflykt till Äskhults by och ett par andra åkte till Uppsala där det var Riksfototräff.

Den 7 maj hade vi redovisning av Viskadalstävlingen i Kinnaborgssalen. Det blev en lyckad tillställning där det kom ett 30-tal medlemmar från Hyssna FK, Borås FK, Varbergs FK och vår klubb.

Kinna FK kammade hem flera utmärkelser! Hurra för oss! Gott fika bjöd Ann-Louise och Ing-Britt oss på.

Tyvärr hade många förhinder att åka med på fotoutflykten till Äskhults by den 15 maj men Ing-Marie, Gert K och tre medlemmar från Hyssna FK fick en fin dag tillsammans.

Här har Ing-Marie fotat en vacker vy.

Maria och Per åkte till Uppsala den 21 maj där det var Riksfototräff. Det var Uppsala fotografiska sällskap som arrangerade träffen. Presentationerna hölls i Slottsbiografen, som är en av landets äldsta bevarade biografer. På kvällen var det bankett med god mat. Maria fick ett brons för sin digitala kollektion och Leif ett diplom i klassen kollektion, påsikt ! Maria, Ann-Louise och Susannas bilder blev uttagna för visning.

Men som sagt, då var det dags för avslutning och varför ändra på ett vinnande koncept. Vi träffas på parkeringen vid Dräggsjön (mittemot Två Skyttlar) klockan 18.30 på måndag den 30/5.

Vi tänder grillen. Var och en tar med sin egen mat. Leif avslöjar resultatet av klubbmästerskapet och Susanna visar bilderna från fotostafetten.

Med er till träffen tar ni också med förslag på aktiviteter för höstterminen och det vore jättetrevligt om någon i klubben åtar sig uppdraget att ansvara för ett möte. Temaordet för aprilmötet var "grodperspektiv" men eftersom vi var utomhus då kunde det inte presenteras. Ta gärna med på USB om ni har något på lager.

Men sluta att fotografera gör vi ju inte för att vi har sommarlov! Nej då, det finns mycket att ta tag i. Tex ta bilder till fotoutställningen "Spår" som ska visas på Rydals museum. Information finns under fliken "Tävlingar".

Vill man komma med i RSF Årsbok så ska bidrag skickas in senast 10 juli. https://www.svenskfotografi.org/valkommen-med-bidrag-till-rsf-arsbok/

Vill man göra en utflykt till Falkenberg den 2-3 juli är det fotofest i Falkhallen. Där föreläser bland annat Gert Olsson och det vill vi ju inte missa. Läs information: https://www.svenskfotografi.org/wp-content/uploads/2022/05/Pressmeddelande-Fotografi-Falkenberg-2022.pdf

Det var allt för denna gången!

/Maria