Hej alla i den annalkande våren!

Nu har vi hunnit med två fototräffar, förutom årsmötet, under denna termin. Båda med mycket intressanta innehåll som ledde till diskussioner och reflektioner. Tänk så många duktiga medlemmar vi har som kan dela med sig av sina kunskaper. Claes berättade för oss om självporträtt. Vad är det egentligen? Hur kan det se ut? Måste fotografen själv vara med på bilden? Ing-Marie ledde mötet om bildanalys. Vi tittar på bilder utan att fastna i tekniska frågor. Vad säger bilden oss? Vad känner vi? Hur tolkar vi bilden?

I april träffas vi måndagen den 22/4 istället för sista måndagen i månaden som brukligt är. Heike ska dela med sig av sina erfarenheter om djur- och barnporträttering. Det blir också lärorikt. Kanske får vi tips om hur vi får barnet eller djuret att sitta still på det sätt som vi önskar?

Glöm inte att lämna in bilder till vår egen tävling, klubbmästerskapet etapp 1. Senast den 21 april vill Leif ha dom digitala bilderna. Se information under ”Aktuella tävlingar” på hemsidan eller på fb. Det är kul om så många som möjligt deltar. Hör av er till Leif om ni behöver support på något sätt.

Två fototävlingar har även redovisningar under våren. Viskadalstävlingen redovisas i Borås den 28 april kl 15. Se information på hemsidan under fliken ”Aktuella tävlingar” eller i vår fb-grupp.

Riksfototräffen anordnas av Lerums FK 17-19 maj. Anmälan till galamiddag senast 28 april, och till dagsbiljetter senast 5 maj. Följ länken för information och anmälan:

Vi ses på nästa möte eller tidigare om någon i klubben hittar på en spontanutflykt! Bjud i så fall in i vår fb-grupp eller be någon av oss i styrelsen att göra ett inlägg.