Inställd avslutning den 14/12!

Så tråkig mening att skriva...

Men som ni säkert förstår har vi fått ställa in avslutningen i morgon. Vi kommer dock att presentera fotostafetten och även redovisningen av Klubbmästerskapet på Facebook.

Det är ju svårt att se hur allt kommer att utvecklas dom närmaste månaderna så därför har vi inte förberett något program för vårterminen än. Vi har dock gjort en liten markering på sista måndagen i månaden, då vi haft våra möten tidigare, och hoppas att vi kan komma igång med någon typ av aktivitet så fort som möjligt. Håll utskick på hemsidan och facebook.

För att vi inte helt ska komma av oss med fotandet så har vi tänkt att varje månad ha ett tema. ”Månadens bild”. Vi skapar ett album på Kinna Fotoklubbs hemsida (den offentliga gruppen) där vi lägger ut våra bilder. Under december har vi temat ”då och nu”. Vid vårt senaste möte presenterade några av medlemmarna sina alster. Det var spännande att se hur temat hade tolkats. Ni som visade era bilder vid mötet, lägg gärna ut dom i albumet. Även ni som inte var på mötet – låt fantasin flöda och lägg ut era bilder. Gör så här. Gå in på vår Facebooksida (vår offentliga). Välj sedan ”Objekt” Där väljer man ”Album” och lägger ut bilderna i det album som är månadens tema. I januari väljer Tommy temat, Ann-Louise i februari och Ing-Britt i mars.

Arbetet med Västsvenska fotoexpon i mars, där Kinna Fotoklubb är arrangörer, fortsätter. Nu har de flesta fotona/digitala bilderna lämnats till jurymedlemmarna. Bedömningen ska vara klar i vecka 2. Huruvida presentationen ska ske fysiskt eller digitalt är fortfarande oklart. Vi tänker att vi tar beslut om det i mitten på januari.

Om det är någon som vill beställa RSF Årsbok 2020/2021 så finns information om hur man ska göra på RSF:s hemsida: https://www.svenskfotografi.org/arsboken/ Det är ingen från Kinna Fotoklubb som medverkar i årets bok men det är många fina foton att bläddra bland.

Vi hoppas verkligen att vi snart kan ses ”på riktigt”. Håll ert fotande aktivt! Fortsätt att tipsa varandra om digitala event, fotoutställningar m.m. Ordna gärna någon spontan utflykt och informera på facebook eller till någon i styrelsen.

Decemberhälsning från styrelsen genom Maria