Mötet måndag 30/11 är inställt!

Det är bara att följa dom riktlinjer som råder. Så är det…

Tanken var att vi skulle prata om planeringen inför Västsvenska Fotoexpon som Kinna Fotoklubb är arrangörer för i mars nästa år. Eftersom allt är så oklart framöver så har vi i styrelsen bestämt att skjuta på den planeringen till januari. Då får vi ta i för kung och fosterland med alla praktiska detaljer om det blir aktuellt med en fysisk träff alternativt om det ska presenteras digitalt.

Vi kan i alla fall meddela att den 6 november var det sista dagen för fotoklubbarna att lämna in sina tävlingsbidrag. Det kom sammanlagt in lite över 1000 foton. Efter mycket möda och stort besvär är fotona inräknande, uppskrivna, uppdelade i respektive klasser. Nu ska juryn få säga sitt. Vi som har fått se skymten av tävlingsbidragen är djupt imponerade och det kommer att bli ett spännande arbete för juryn att välja ut dom bästa bilderna.

Vid det förra månadsmötet i oktober fick vi fördjupa oss i ämnet ”Våga lämna autoläget”. Gert gav oss tips i ämnet och övriga medlemmar delade med sig av sina kunskaper och erfarenheter. Det gav mersmak.

Förutom den punkten presenterade några av deltagarna sina ”då och nu” bilder. Det var verkligen roligt att se hur ämnet hade tolkats ur så olika perspektiv. Ni som visade foton – lägg gärna ut på facebook så även dom inte var med får se. Och ni andra som inte var med – tolka ”då och nu” ni också.

Det här var mitt bidrag:

Slutligen, kom gärna med initiativ till någon utomhusträff eller aktivitet på facebook. Det finns säkert många fotoidéer som kan förverkligas.

Hälsningar från styrelsen genom Maria