Vilket fint avslutningsmöte vi fick den 31 maj!

Vi träffades på parkeringen vid Ramsholmens kulturreservat för den årliga våravslutningen. Grillen var tänd när vi kom fram till Dräggsjön av Kjell-Ove och Christer. Var och en hade med sig korv och bröd att grilla. Ann-Louise hade bakat en god kaka till kaffet som vi tackar så mycket för. Ett fantastiskt skönt sommarväder fick vi!

Leif delade ut priser på gångna tävlingar och vi fick även höra resultatet på Klubbmästerskapet, etapp 1. Grattis till Ann-Louise som vann både första- och andrapriset! Bilder och kommentarer finns att se på Kinna Fotoklubbs Facebook (sidan för endast medlemmar)

Ann berättade om firandet av Mark 50 år där fotoklubben ska medverka. Den 23-24 oktober ska vi tillsammans med några andra föreningar visa upp våra alster i Kinnaborgssalen. Temat är ”Vi är Mark”. Vår klubb får, i skrivande stund, hänga 10 stycken foton. Vi har tänkt detta som ett sommarprojekt för våra medlemmar. Vad är Mark för dig? Max antal bidrag att skicka in är 5 fotografier per person. Fotona ska skrivas ut i storleken 30x40 cm för att passa i ”passepartout-hålet” Bilderna ska skickas in till fotoklubbens tävlingsmejl tavling@kinnafotoklubb.se senast den 30/8. Både liggande och stående format går bra. Fotoklubben ansvarar för att skriva ut bilderna. Vi kommer att ta hjälp av någon/några utanför klubben för att välja ut de bilder som ska hängas. Vi träffas gemensamt för att rama in bilderna den 12/10."

Vi hoppas att kunna träffas på ett mer ”normalt sätt” nästa termin med terminstart den 30/8. Vi träffas på torget i Kinna kl 18.30. Innehållet är”Fotomaraton” med olika teman som vi kommer att bli presenterade för av Ann-Louise när vi träffas. Fotona kommer vi sedan att visa för varandra vid vår träff den 27/9.

Utflykt planeras till söndagen den 19/9. Temat är "stadsfotografering". Vi träffas i Borås klockan 11.00 och gör en vandring i staden. Plats meddelas när vi närmar oss. Ansvarig är Maria.

Mer om höstens program kan du läsa inom kort på hemsidan.

Trevlig sommar önskar styrelsen genom Maria

P.S Glöm inte att ta med kameran när du strövar runt i Marks kommun.