Årets Markmästerskap avgjort!

Vi var 15 medlemmar från Hyssna och Kinna FK som träffades i Kinna i söndags och fick höra Halmstad FK bedömning och trevliga kommentarer.

Det var sammanlagt 120 bilder som var inskickade. 23 fotografer medverkade. Ungefär lika många från Kinna som från Hyssna! Kul!

Kinna FK vann klubbtävlingen stort med 104 poäng mot Hyssnas 26.

Grattis till Ann-Louise som vann klassen Påsikt,färg. Grattis också till Susanna som vann Påsikt, svartvitt. Till sist grattis till Ann, som vann digitala klassen.

Förutom redovisningen samlades vi kring fika och lite småprat. Helt enkelt en trevlig eftermiddag.

På månadsmötet den 28/11 ska vi jämföra hur utskrifterna blir från några olika fotolabb, dels med ”Rör inte min bild”-inställningen och med begärd autoförbättring.

Ta även med "skräckbilder" och/eller ljusbilder från förra mötet. Var ni inte med då så har ni kanske någon annan bild ni vill visa.

Den 3 december kl 13-16 är det vernissage av fotoutställningen SPÅR på Rydals museum. En fotoutställning där fotoklubbar i Västsverige samverkar med Rydals museum. Flera fotografer från vår klubb medverkar.